De data asta vreau să zic de bine despre RDS. Am găsit pe la ei pe site faptul că, dacă ești client Fiberlink și faci o cerere expres, îți deschid accesul la portul 25.
Am făcut cererea dimineață și mai acum am observat că-i acceptată. Încă nu-i deschis dar mă aștept să fie în curând. Partea foarte funny este că în felul ăsta RDS reușește să facă discriminări între clienți. Motivul pentru care ei au oprit accesul la SMTP este unul preventiv. Cu alte cuvinte chiar dacă utilizatorul nu a comis un lucru ilegal el este totuși legat de mâini în privința asta. Prin faptul că deschid portul unor utilizatori pe baza unei cereri argumentate eu, dacă-aș fi fost un client care nu aș fi avut neaparată nevoie de acces la serviciu SMTP, aș fi cerut deschiderea portului doar pe baza faptului că un alt client care plătește aceeași sumă de bani ca și mine are acces la acest serviciu iar eu nu am din cauza că-s privit ca un potențial viitor spamer.
Motivul închiderii SMTP-ului mi s-a părut stupid din primul moment. Și a apărut fix în urma faptului că au trecut pe PPPoE și nu mai au un IP fix pe baza căruia cineva să poată face o plângere la “abuse”. Rezolvarea unei probleme a ridicat o altă problemă. Problemă care a fost rezolvată fix în stilul RDS. Șut în cur clientului ca să le fie munca mai ușoară lor.
Pana la urma, trebuie totusi sa recunosti ca faza cu cererea are o logica. Practic, cine stie cu ce se mananca SMTP-ul (si in general stie si sa aiba grija de calculatorul lui), va face cerere si poate obtine un serviciu la care are dreptul.
In schimb nea Gigi care si-a luat si el calculator (ca a auzit ca-i cool), si a descarcat toate smiley-urile si joculetzele de pe net, de acum colcaie virusii prin calculatorul ala, nu stie el de SMTP. Si nu-l intereseaza. Asa ca sta fericit cu portul blocat, si nu ii enerveaza si pe altii cu spam plecat de la el…
Sunt curios ce ai scris la motive, eu ma uit de juma’ de ora la formularul ala si-mi vin in cap numai injuraturi :D
Deci pe FiberLink contul de mail dat de ei se presupune din o(ri)ficiu ca nu il folosesti? :))
Sau la cei 10MB oferiti il poti folosi online ca in cazul Gmail/Yahoo? :))
Mai bine implementau un filtru de SPAM decat sa se tina de tampenii in continuare…
Eu din cauza mutarii pe RDS CableLink (am vrut metro pentru torente…), a trebuit sa schimb toate servele de mail (de la mine de acasa, pe Google Apps)
ok, Big Admin, am inteles; dar cum ai rezolva tu problema? (superior fata de solutia RDS)
—-
Problemă care a fost rezolvată fix în stilul RDS. Șut în cur clientului ca să le fie munca mai ușoară lor.
Puteam să jur c-am răspuns.
Well, IP fix ? Și n-aș mai opri SMTP-ul pentru toți. Apar probleme ? Filtrez traficul atunci cand apar.
Să fim serioși, nu toate măgăriile se fac pe portul 25. Un client virusat poa’ să facă parte dintr-un atac DDoS care vizează orice alt serviciu (de ex. DNS).
claus, tu ai zis:
“Sunt curios ce ai scris la motive, eu ma uit de juma’ de ora la formularul ala si-mi vin in cap numai injuraturi”
Pai mai tata, scrie ce motive ai tu, de ce vrei sa-ti deschida portul de smtp pentru altceva decat smtp.rdslink.ro.
Explica cu cuvintele tale. Apropos, “pentru ca e inchis” si “ca asa vrea muschii mei” nu sunt motive.
Merci
Hehehe, cit m-am batut io cu ei pentru portul ala…am mail de serviciu pe serverele noastre de smtp…Mai demult imi ziceau “pidosnicii” sa iau abonament de firma…na, ca nu le-a mers! Din pacate pe linga mine altii nu-s, iar la retea de cartier NEWER (io fur de la altii, nu ei de la mine;)
Please pune si linkul catre formularul de deblocare. E imposibil de gasit in siteul rds.
Păi cred că se ghidează și ei după principiul “Dacă nu găsești link-ul atunci n-ai ce face cu smtp-ul :D ”
http://www.rdslink.ro/admin/filtre.php