De data asta vreau să zic de bine despre RDS.  Am găsit pe la ei pe site faptul că, dacă ești client Fiberlink și faci o cerere expres, îți deschid accesul la portul 25.

Am făcut cererea dimineață și mai acum am observat că-i acceptată. Încă nu-i deschis dar mă aștept să fie în curând.  Partea foarte funny este că în felul ăsta RDS reușește să facă discriminări între clienți. Motivul pentru care ei au oprit accesul la SMTP este unul preventiv. Cu alte cuvinte chiar dacă utilizatorul nu a comis un lucru ilegal el este totuși legat de mâini în privința asta. Prin faptul că deschid portul unor utilizatori pe baza unei cereri argumentate eu, dacă-aș fi fost un client care nu aș fi avut neaparată nevoie de acces la serviciu SMTP, aș fi cerut deschiderea portului doar pe baza faptului că un alt client care plătește aceeași sumă de bani ca și mine are acces la acest serviciu iar eu nu am din cauza că-s privit ca un potențial viitor spamer.

Motivul închiderii SMTP-ului mi s-a părut stupid din primul moment. Și a apărut fix în urma faptului că au trecut pe PPPoE și nu mai au un IP fix pe baza căruia cineva să poată face o plângere la “abuse”. Rezolvarea unei probleme a ridicat o altă problemă. Problemă care a fost rezolvată fix în stilul RDS. Șut în cur clientului ca să le fie munca mai ușoară lor.