Ziua celor două mui

(Post decalat cu aproximativ 2 săptămâni)

De ceva vreme am rămas fără modemul USB de la Orange. Am avut un Option Icon III cu ceva bube și l-am dus în garanție la Orange. După o săptămână m-au chemat să-mi dea unul “nou”. Încântat de rapiditatea cu care-am rezolvat problema am lăudat încă odată serviciile prompte și de bună calitate ale Orange. Wrong. Modemul schimbat nu funcționa deloc. M-am întors cu el la garanție unde a stat ceva mai mult de data asta. După 2 săptămâni am fost anunțat să vin să-l ridic. De data asta, surpriză. Nu aveau cu ce să-l mai înlocuiască (model identic) așa că urma să aleg un model din cele aflate în magazin. “Aleg” este impropriu spus pentru că mi s-a băgat pe gât Huawei E160, o bășinică mică pe care n-am reușit s-o instalez in Windows 7 final (cel puțin până acum). Având în vedere că E160-ul are caracteristici inferioare modemului cumpărat de mine și că nu mi-au inspirat niciodată încredere driverele huawei am decis să refuz modelul respectiv. Am acceptat orice alt model USB și am zis că sunt dispus să aștept până când vor ajunge pe stoc și celelalte modele (sau altele). Mi s-a returnat valoarea modemului vechi (adică 1€) și am fost trimis la plimbare până când vor apărea modele noi. Asta se întâmpla acum o lună.

Joi am zis să le mai fac o vizită celor de la Orange, de data asta la magazinul de la Universitate. Nu de alta dar am văzut pe site și alte modele de modem USB în afară de E160. Sunt acolo de ceva vreme și nu le-a scos nimeni așa că am zis c-or exista și în magazine pe undeva. Mă preia o fată de acolo și îi explic problema cap-coadă. Mi-o taie scurt zicând că nu au alte modele în afară de Huawei E160. Zic “Ok, dar atunci de ce le mai țineți și în vitrină și pe site ?”. Aia nu e problema ei. Zic iar, “Atunci cum rezolv problema unui modem lipsă în timp ce plătesc abonamentul de date fără probleme în continuare ?” . Nu de alta dar în prețul abonamentului intra și modemul ăla nenorocit. Îmi răspunde că nu au ce să facă dacă nu accept E160. Fir-ar E160-ul să le fie de râs. Ditai compania de telecom și au un singur modem USB la ofertă și ăla de 2 bani. Zic iar, “Bine, atunci aș dori să suspend abonamentul de date până când voi primi un modem funcțional, altul decât E160”. Ah, da, asta se poate. Dar mă costă 4€ lunar (în loc de 10€ cât era abonamentul de date). WTF ? De ce ? N-am reușit să scot nimic de la ei. Dar un singur lucru mi-e clar. Cum se termină perioada de abonament minimă la Orange, cum îi bag în pizda mă-sii și trec nițel și pe la Vodafone. Măcar până când fac și amărâții ăia de la Romtelecom ceva cu acoperirea la nivel național a internetului lor mobil. Mă întreb cum naiba ăia au putut să găsească modem-uri usb civilizate și ăștia nu. Momentan folosesc Huawei-ul E220 al lui Bogdan. Dar nu-mi convine să le plătesc lunar un abonament atâta timp cât serviciile lor în cazul ăsta au fost de tot rahatul.

Următoarea poveste nu este recomandată cardiacilor. Mai ales cardiacilor care lucrează în IT.

Înainte de vizita la Orange am făcut un drum și pe la BCR. Povestea e lungă. Am activat Internet Banking la ei acum 1-2 ani. Am primit un cod de utilizator (pe post de username) și un Token Digipass. Acum câteva luni am aflat că modifică tot sistemul de internet banking și că trebuie să fac o nouă vizită la bancă. Motivele au rămas un mister pentru mine. Nu de alta dar atâta timp cât am semnat niște hârtii cu ei, pot foarte simplu să facă modificările de rigoare (schimb de username, adăugare de date) după ce mă loghez în sistemul lor. La fel, sunt preluat de unul din angajații “de criză”, o fătucă blonduță și nițel amețită. Îi explic de ce am venit la ei și o întreb de ce era necesară vizita asta. Mă caută rapid prin baza de date după nume și nu mă găsește. Îi spun că am avut Internet Banking activ până mai acum câteva luni când au modificat sistemul. Se luminează la față și spune : “Păi de aia, trebuie să vă dăm Token și un username pentru noul sistem”. Îi comunic că am deja un Token și username-ul îl puteam seta și fără să-i văd pe ei la față (după un login în sistemul lor). Am debusolat-o total. “De care Token aveți ?”  Îi spun că am unul identic, excepție făcând sigla BCR veche în locul celei noi. Și alt număr serial.

O las să-și facă treaba și aștept cuminte. Îmi întinde un vraf de foi pe care trebuie să le completez și să le semnez. Pe prima foaie tronează la loc de cinste câmpul “username”. Mă gândesc oarecum încântat că asta ar fi măcar un avantaj pentru că reușesc să scap de username-ul vechi format din 8 cifre. După ce termin de completat datele personale o întreb de username. Cum îl setez ? Nu verifică înainte dacă e disponibil ? Îmi spune că ăla o să-l setăm mai târziu. Îmi mai dă un alt teanc de hârtii (prin care să le dau acordul sau dezacordul referitor la ceea ce au voie să facă cu datele mele personale). Le completez și pe alea. După care îmi dă o hârtie cu noul meu username. Care este un alt cod de 8 cifre absolut similar cu cel vechi. Nu mai rezist și întreb din nou de ce n-au putut să folosească contul vechi pe care să-l mute în sistemul nou dacă tot era identic. Răspunsul de dată asta mă dă efectiv pe spate. “Păăăi, uitați, la contul ăsta trebuie să selectați și o întrebare secretă”.

Mă uit ușor descumpănit la ea. Moment în care îmi întoarce ecranul LCD și mă întreabă suav “Care întrebare secretă o alegeți ?”. Aleg întrebarea (de data asta complet descumpănit). Și vine întrebarea bombă, “Și răspunsul care e ?” Nu mai rezist și-o întreb și eu la fel de suav “Cam ce e secret la întrebarea asta din moment ce discutăm asta în public ?” “Aaah, păi noi nu avem voie să dezvăluim informații legate de clienți.” Îi dau răspunsul. Evident nu înțelege ce-am zis (am încercat să vorbesc mai în șoaptă). Mă roagă să repet. Repet, vorbind ceva mai tare. Tot nu aude. Într-un final ajung să-l spun pe litere. S-a dus dracului orice confidențialitate a datelor.

Când dau să mă ridic și să plec crezând că am scăpat vine și ultima lovitură. O foaie pe care sunt pus să scriu atât întrebarea secretă cât și răspunsul. Citeț. Cu litere mari. Foaie pe care domnișoara o depune cu un gest diafan deasupra teancului de foi completat de mine ceva mai devreme. Pe colțul biroului. S-o vadă oricine. Văzând privirile mele ucigătoare ține să mă liniștească spunându-mi că de fapt cei de la IT au gândit noul sistem care nu era compatibil cu cel vechi și din cauza asta am fost nevoit să revin la bancă. Zău că-n momentul ăla i-aș fi băgat cardul pe gât și aș fi pus-o să-l înghită. Cu tot cu teancul de foi completat ceva mai devreme.

9 Comments Ziua celor două mui

  1. nexus

    Legat de net mobil: ca o a treia alternativa (ramane de vazut cat de viabila), de prin 2010 o sa ofere si Cosmote servicii similare (dupa ce incorporeaza Zapp).

    Iar cu serviciile BCR… dupa ce era o tanti de la maretul sediu de la Universitate sa ma carpeasca pentru ca nu am venit sa schimb cardul la timp (ma dusesem sa-l inchide de tot), nu as recomanda nimanui sa mai dea pe acolo. Este o banca pentru “cei mai dragi prieteni”, alaturi de Bancpost si BRD.

    Reply
  2. geome

    mah, tu la intrebarea secreta ai trecut lungimea penisului : )))) … si cand ma gandesc ca trebuie sa ma duc si eu sa imi schimb datele la bcr ma apuca groaza

    Reply
  3. Sabotor

    Legat de netul mobul mai este o varianta – RDS. Macar ei au semnal 3g peste tot pe unde au acoperire. Si cica e mai ieftin. De vodafone nu mai zic nimic, pe langa ca trebuie sa folosesti porcaria lor de aplicatie, toate porturile sunt blocate, iar daca cumva n-ai semnal 3G, te bucuri de viteze ametitoare de 2-3 KB/s.

    Reply
  4. theheartcollector

    Merci dom’ne pentru o porție bună de râs. Eu mi-am activat acest sistem de e-banking la BCR prin iarnă (parcă) și am scăpat (cred) de actualizarea datelor. Adică până acum, nu am fost chemat să le răspund la nici o întrebare “secretă”. Ar fi mișto, totuși, să mă pomenesc că nu pot folosi contul când o să am nevoie.

    Cu ocazia asta am testat porcăria să văd dacă mai merge și am descoperit că băieții au implementat secțiunea “mesaje” unde mă așteptau vreo 3 spam-uri, printre care unul din 5.08.2009, care mă instruiește să merg la una din filialele lor să îmi actualizez datele căci altfel îmi vor bloca accesul la cont pe data de 30.09.2009. Eu văd că nu l-au blocat :)) It gets better: Cică îmi oferă un argument în plus să mă deplasez la ei ca să “actualizez informațiile”: dacă făceam asta până pe 29 august participam la tombolă și puteam câștiga unul din cele 300 de premii :))

    Se pare că există și opțiunea de “create message”. Tare sunt curios cum arată papagalul care răspunde la mesajele alea. Ma întreb cum o fi să faci o facultate și să te angajezi la o bancă unde vei avea datoria de a răspunde (politicos) la toate înjurăturile trimise de clienți?

    Reply
  5. dan broscoi

    omg… deja tremur, numai cand am citit, si m’am pus in locul tau…

    eu am internet banking de la transilvania, si tin un vmware pentru el, ca merge doar pe internet explorer, winxp.

    Tot imi vine sa le zic, dar daca am linux, cum dreak imi verific contul ?
    Pacat ca nu avem avocati cu coaie, sa-i arda pentru discriminare… numai ca nah, ii banca lor, daca ei vor sa mearga doar pe Win3.11, numai pe ala o sa mearga.

    Dar, daca stai sa rumegi un pic, cred ca or muscat-o rau cu peshtii, si de aia or bagat secret question-ul, ca sa fie inside job :)

    Hint de social experiment:
    Cat de greu credeti ca este sa intrati intr-o banca, in arhiva sa zicem, si sa luati la copiat dosarele cu user/pass…

    Reply
  6. Vlad

    Mi s-a intamplat si mie ceva similar cu punctul 2, aici in Franta. Unul din magazinele la care aveam card de fidelitate isi schimba asisderea sistemul si trecea de la un pin de 3 cifre la unul de 4. Evident ca cocoana care mi l-a luat pe ala vechi si mi l-a dat pe ala nou m-a intrebat: codul secret? Pai zic daca vi-l zic nu mai e secret, lasati-ma sa mi-l tastez singur. La care raspunsul siderant era: “Hai dom’ne ca pana la urmatorul l-am si uitat.” I l-am dat, ce era sa fac?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *