evomag – revisited

După experiența neobișnuită de ieri cu evomag azi vă prezint partea a 2-a. 

Mai acum o oră primesc un telefon din partea unui reprezentant evomag. Nu știu dacă telefonul l-a dat în urma postului de pe blog sau pur și simplu s-au sesizat “local”. Oricum, fix când încercam să-i explic că nu mă mai interesează produsul lor pentru că l-am cumpărat deja din altă parte aud următoarea chestie la telefon (reprodusă suficient de exact) :

Ne pare rau. Mouse-ul este pe stoc dar din cauza unui coleg de-al nostru caruia i-a fost prea lene sau nu i s-a parut a fi o comanda importanta s-a produs o neintelegere. 

Chestie care m-a blocat complet. Nu știu dacă a scăpat pur și simplu la telefon treaba asta sau nu a știut cum să justifice altfel. Oricum, rămâne o frază memorabilă. 

Am destule posturi pe blog în care povestesc aventurile mai mult sau mai puțin fericite cu magazinele online. Era o perioadă în care credeam că sunt mai ghinionist din fire și numai eu pățesc chestii de genul ăsta. Nu-i așa, nu-s singurul. Doar că apelez mai des decât alțiii la magazinele online de unde și numărul mai ridicat de probleme. Și-mi place să mai și încerc locuri noi din care să cumpăr. Să găsesc magazinul online de la care să-mi facă plăcere să cumpăr tot timpul. Dacă aș avea timp la dispoziție aș centraliza părerile și aș face un top al magazinelor online “vizitate” până acum. Cum n-am, mă rezum la a le povesti pe blog din când în când. 

Cât despre povestea cu mouse-ul, magazinele online ar trebui să înțeleagă o treabă. Chiar dacă prețul este una din primele opțiuni atunci când aleg un magazin în dauna altuia, un preț mai mic nu mă va ține în loc atunci când magazinul respectiv nu se mișcă îndeajuns de rapid să onoreze comanda. Iar atunci când nu onorezi din lene o comandă nesemnificativă pentru un mouse de 100 RON așteaptă-te și la consecințe de genul ăsta.

23 Comments evomag – revisited

  1. Neagrigore

    eu am trecut printr-o incurcatura mult mai complicata la pc fun si mi-au spus ca s-a produs pentru ca un angajat s-a suparat si a incurcat comenzile intentionat. Incurcate sunt caile magazinelor online.

    Reply
  2. eddie

    Se uita și colegul de la vânzări la un film ceva și vii tu cu o comandă neimportantă să-l deranjezi?! :)
    E mișto să auzi cum funcționează unele magazine online. Și îi invidiez că acordă respectul cuvenit lenii :P dar sunt tare curios cum clasifică ei comenzile în “importante”, “neimportante” și “ia mai dă-l în p… mea că mai rezistă și fără”..

    Reply
  3. Patrascu Mihai

    Foarte interesant ce citesc, unii imi spun sa nu ma impluc, altii ca am muncit prea mult pentru un nume si acum este tarat in noroi de catre anumite persoane. Reproducerea este COMPLET eronata iar sinceritatea de care am dorit sa dau dovada nu a fost de folos, pentru ca nu este apreciata. Daca nu suna, nu se raspunde, daca nu se raspundea, nu se trata si tot asa. Sunt mai castigati cei care NU se implica si trec cu vederea anumite aspecte din afacerea lor, decat cei care incearca sa schimbe concluziile eronate ale unora. Data viitoare o sa incerc sa ma abtin, cel putin nu voi mai trata public.

    Reply
  4. theheartcollector

    Cum zicea cineva odata: “Cel mai mare pericol pentru o firma il reprezinta un angajat nemultumit…”

    Daca au angajati nemultumiti, ar trebui sa fie prioritar pentru ei sa ii multumeasca! Dar deh, asa e pe aici… Forta de muca ieftina, iar calitatea muncii nu conteaza atat timp cat treaba e facuta.

    Reply
  5. Meekuu

    Mihai, am notat imediat dupa conversatie partea referitoare la angajat si chiar tu, in postul de mai jos, ai spus acelasi lucru.

    Nu târăsc în noroi un nume ci am reprodus fidel exact ce s-a întâmplat. Nu am nici o legătură cu NICI un magazin online și nici un interes în privința asta. Poți să cauți pe blog și-o să găsești și alte posturi care reproduc experiențe asemănătoare.

    În altă ordine de idei, de ce-a fost nevoie să citești pe un blog de treaba asta ca să primesc un telefon referitor la comanda respectivă ? Mi se pare complet anormal ca un magazin online să nu-și sune clienții și să le comunice faptul că au anulat comanda (trecem peste motivul anulării comenzii). V-am lăsat întreaga zi de ieri la dispoziție așteptând un telefon cu explicații referitor la anularea comenzii. Am primit acel telefon doar după ce v-ați găsit numele aici. Nasol.

    Reply
  6. Patrascu Mihai

    Eu sunt Administratorul firmei, si sincer ma doar cand aud asa ceva, mereu ma implic, in tot ceea ce se scrie de evoMAG, bine, rau, m-am implicat, pentru ca am dorit sa pastrez obrazul curat, si reusesc intr-o anumita masura de 4 ani. imi dau cuvantul ca nu am stiut si chiar pe colegului care a facut asta l-am mustrat. Este un om vechi cu experienta si se pare ca mai da si gres. Sincer mi s-a parut cel mai corect sa fiu sincer ! decat sa inventez MULT MAI SIMPLU un motiv BANAL si fara rezultat. Si am tinut sincer sa sun indata, eu nu stiam de acest comentariu despre evoMAG daca nu ma anunta un alt client. Multumesc oricum pentru drept la replica.

    Reply
  7. Meekuu

    Nici nu am interzis vreodată un comentariu atâta timp cât păstrăm un ton civilizat. Și apreciez și faptul că încerci să explici motivația. Ideea este că aici avem un exemplu clar de comandă ratată, un exemplu clar de “așa nu”. Ä‚sta este un lucru pe care nu-l puteți repara. A ieșit prost, ați pierdut o comandă, a trecut.
    Tot ceea ce-ți rămâne de făcut este să încerci să-i convingi pe ceilalți că ați învățat ceva din toată tevatura asta. Că următorul client care va mai comanda un răhățel ieftin va primi comanda. Și n-ar strica să mai investiți ceva timp și în relația cu clienții. Adică n-ar strica să și confirmați sau anulați comanda printr-un telefon. Că de aia lăsăm numărul acolo.

    Reply
  8. weasel

    Toata treaba asta nu s-ar fi intamplat daca:
    1. imediat dupa primirea comenzii, programul automat verifica in gestiune si rezerva produsele din stocul magazinului
    2. clientul era sunat pentru a fi anuntat de anularea comenzii, imediat dupa verificarea – automata sau manuala – a stocului… e aiurea cand esti lasat sa astepti degeaba

    Reply
  9. Mugur

    Il cunosc pe Mihai de la unele intalniri de afaceri si, chiar daca imi este concurent, apreciez ca vrea sa faca un magazin ok.

    Cred insa ca are cea mai mare problema din lume, angajati neimplicati si cu asta ma lupt si eu zi de zi.

    Mihai, imi permit un sfat pe care l-am aplicat si eu in trecut: da-l afara pe nesimtit si zi-ne si noua ca ai facut-o :)

    Reply
  10. robert

    Incearca mariosoft.ro data viitoare. :)
    Daca produsul nu este pe stoc, suna si unul dintre angajati te va informa daca exista la furnizori (atentie deci, nu lucreaza doar cu unul singur pt o marca) si in cat timp il pot aduce.
    In cazul in care alegi sa ridici singur produsul si suni pana in ora 12 (parca), poti ridica comanda in aceasi zi, dupa ora 16. Pana in ora 14 ei trimit comenzile din ziua respectiva la furnizori si undeva spre dupa-amiaza ajunge transportul.
    Sediul lor e pe Strada Coltei pt ca s-au mutat de langa magazinul Lee Cooper de pe Bvd Magheru (e locatia unde aveau service-ul cred).

    Din punct de vedere al “scorurilor” sunt o idee mai ieftini decat concurenta.

    P.S. Nu poti sa maresti si tu putin caseta asta de text? Pe Opera 9.62 are doar 2.5/6 cm. :D

    P.S. 2 Scuze daca am dat submit de mai multe ori; probleme cu conexiunea si/sau browser-ul.

    Reply
  11. Programare Sociala

    @weasel, stai jos. La voi in ograda sunt lucrurile mult mai nashpa. :) Evomagul este peste shopit. Altfel nu as fi clientul lor fidel.

    Am o sumedenie de comenzi la activ cu evomagul, pana acum am fost mai mult decat multumit, dara pana cand nu vor aparea problemele cu ei, nu am ce sa le zic.

    @Meekuu: recomandarea mea este sa intri pe site, sa adaugi id-ul de mess al simonei sau al lui mihai si sa vorbesti direct cu ei. Le dai un buzz, astepti eventual, ca raspund. Apoi le dai linkul cu produsul si intrebi daca este disponibil. In functie de raspuns stii daca te reorientezi sau cumperi. Atât. :)

    Reply
  12. Octavian

    @weasel , stai jos nota 3 pentru shopit. Nu voi compara niciodata de la shopit chiar daca ati ramane singuri pe piata, comand din japonia si din china si de la voi nu voi cumpara. Tu dai lectii bai weasel? tu care publici pe blog comunicarea cu un potential client si il arati cu degetul? incadrandu-l la categoria “asa nu”, doar pentru ca nu a folosit BCC-ul? ai vazut tu barna din ochiu evomagului si nu ti-ai vazut aschia din propriul ochi, nu te jena?. Patrascu Mihai a incercat sa remedieze si vina cu o clarificare a incidentului, dar tu weasel? cu ce ai venit ?ce ai comunicat cand te-ai facut de rahat? ai avut vreo pozitie? ai admis ca ai avut un “crc error”? Ai ars-o mocnit si ti-ai zis “lasa-o asa”. Evomagul este cu un bacalaureat peste shopit.

    @Meekuu, este doar o intamplare camarade…

    Reply
  13. name

    sunt deplasat si offtopic,imi cer scuze dar vreau sa impartasesc din portia de ras inclusiv gura de cafea varsata pe ambele tastaturi in clipa in care am vazut comentariul lui weasel dand sfaturi:))))))
    geeeeeeeeezus,m4n3…

    Reply
  14. Meekuu

    @Meekuu: recomandarea mea este sa intri pe site, sa adaugi id-ul de mess al simonei sau al lui mihai si sa vorbesti direct cu ei. Le dai un buzz, astepti eventual, ca raspund. Apoi le dai linkul cu produsul si intrebi daca este disponibil. In functie de raspuns stii daca te reorientezi sau cumperi. Atât. :)

    Și nu tre să stau și într-un picior sau să ard ceva esențe parfumate înainte și să mă rog la zeul magazinelor online să meargă totul bine ? C’mon.

    Mihai Patrascu, a se observa că nu am dat nicăieri numele celui care a preluat comanda. Consider că un angajat care a înțeles greșeala comisă e mai valoros decât un alt potențial nou-angajat.
    Dar rămân la părerea mea cum că un telefon dat clientului în momentul confirmării sau anulării comenzii este sfânt. Strict în cazul meu acel telefon v-ar fi scutit de toată treaba asta. La sugestia mea angajatul s-ar fi uitat mai bine pe stocuri (dacă nici atunci nu o făcea clar v-o meritați ).

    Octavian, și cu shopit am pățit-o și weasel s-a implicat cel puțin la fel de mult cât a făcut-o și Mihai aici. Caută pe blog articolul.

    @Meekuu, este doar o intamplare camarade…

    Dar e genul de întâmplare care te cam lecuiește de-a mai cumpăra de pe acolo prea curând. Măcar știu că n-au cum să-mi scuipe-n componente data viitoare când o să mai încerc :)) (nu prea curând totuși )

    Reply
  15. Patrascu Mihai

    Colegul meu si-a dat seama de greseala si desi sunt sfatuit sa recurg la lucruri mai drastice (concediat sau altele) care poate m-ar scapa de dureri de cap pe viitor, nu pot sa fac acest lucru. In concluzie lectia s-a invatat, incercam sa ramanem cu obrazul cat mai putin patat. O seara placuta tuturor.

    Reply
  16. weasel

    Eu am incercat sa dau 2 mici sfaturi, dar, Octavian + Programare Sociala, apreciez faptul ca voi stiti exact cum functioneaza magazinul meu si cum functioneaza evomag, atat dpdv software (primul meu sfat), cat si dpdv logistic (al doilea sfat), si, avand toate acest informatii in fata, pe baza cunostintelor si experientei voastre/vaste in e-commerce, puteti sa concluzionati faptul ca evomag este peste shopit, cu argumente punctuale si clare.

    Asa ca, cu aceasta ocazie, doresc sa le urez tuturor celor care m-au criticat un Craciun Fericit!!!

    Acum va rog sa ma scuzati, ma duc sa ma incui in baie si sa plang. :(

    Reply
  17. bAd

    Desi pe 29 noiembrie o lectie s-a invatat, eu intamplator (tot din cauza pretului atractiv) pe 17 decembrie am comandat acelasi produs si adica Lenovo Bluetooth Laser Mouse.

    Pe 18 decembrie comanda mi-a fost confirmata : adica pot veni sa ridic produsul de la sediu..doar ca intre timp mai comandasem ceva..si am amanat ridicarea mouseului cu o zi..ca sa le ridic pe ambele deodata.

    Dar surpriza , cand ma duc la sediu sa ridic totul (dupa cum mi-a fost FOARTE clar confirmat ca au ajuns la magazin) cineva nu gaseste mouseul si de ce : pentru ca un coleg a uitat sau nu a mai avut timp aseara sa il ridice si pe el (pe mouse).

    Pe langa toate astea la evomag desi esti singurul client in magazin esti pus sa astepti 10 minute…pana te preia cineva.

    Reply

Leave a Reply to weasel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *