Așa începe

fireaAți votat (sau mai bine zis NU ați votat) și iată rezultatul. Găbiță Firea tocma’ a anunțat astăzi că va face transportul în comun de suprafață gratuit. Pentru că fix asta era problema transportului în comun din București, că era prea scump. Toți ăia care aveau mașini și mergeau cu ele de fapt nu aveau bani de un bilet de RATB și de aia mergeau cu mașina.

Problema nu este faptul că transportul în comun de suprafață este plin de blatiști, este jegos, nu există un orar respectat și în general este și-așa o regie autonomă pe pierdere. Este că nu e gratuit. Hai să-l facem gratis ca să se plimbe și mai mulți oameni care nu au treabă neaparat prin oraș cum o fac deja pensionarii pe la orele la care salariații încearcă să ajungă la muncă.

Și ia ghici cine va plăti până la urmă gratuitatea asta (că doar nu mai sunteți naivi să credeți că “gratis” chiar înseamnă “gratis”). Gratis înseamnă banii din impozitele plătite de ăia care își permit sa meargă cu mașina și o vor face în continuare pentru că preferă să nu asculte manele într-un autobuz plin și împuțit.

Și dacă credeați că le-ați auzit pe toate, stați s-o auziți pe asta :

Proiectul este fezabil mai ales daca RATB isi va acoperi din cheltuieli vanzand in strainatate tramvaie fabricate in Romania, a mai spus primarul Capitalei.

Adică țața Firea vrea să producă în România tramvaie, prețul tramvaielor să acopere costurile de fabricație PLUS costurile de exploatare ale Regiei de transport București. Și la prețul ăla să existe în lumea asta mare niște fraieri care să dorească să cumpere gălețile alea de șuruburi fabricate în România.

Ar fi extrem de amuzant dacă nu ar fi tragic.

11 Comments Așa începe

  1. flynt

    Problema e ca PSD va avea curand si guvernarea; asa ca noi, fraierii din provincie, vom plati gratuitatea RATB, asta asa….ca nu e suficient ca subventionam deja caldura din apartamentele bucurestenilor.
    Pana la urma au votat inteligent bucurestenii.

    Reply
    1. Radu

      Inteligent pe naiba. Eu sunt bucureștean, crezi că dau brânci să merg cu RATB-ul ? Hai, în cel mai rău caz metrou (dar ăla nu va fi subvenționat ).

  2. Radu

    Păi 1. ratb produce ce-i drept niște vagoane ( http://www.ratb.ro/urac.php).
    2. Țața Firea speră că vânzarea ălora (care fie vorba între noi au fost luate în exploatare tocmai că nu existau bani de altceva mai bun și nici astea nu prea le vor mulți) să îi aducă bani ca să susțină regia.

    Ia, cât crezi că e de fezabila ideea?

    Reply
  3. Perkele

    Boss, se poate, marele intelept luminat, ziarist si bautor de zer Liviu Alexa a promis acelasi lucru pentru Cluj, plus clovni sa inveseleasca lumea. In plus, exista deja transport gratuit in Tallinn, Livigno, Glowno etc.

    Reply
    1. Radu

      Sunt câteva mici problemuțe. În Tallinn (nu știu sigur de celelalte, știu sigur doar de Tallinn) este gratuit DOAR pentru rezidenți, DOAR pe zona urbană. În rest biletul e fuckin’ 2€. Tallinn e un oraș turistic ceva mai mult decât Bucureștiul. Amenda dacă te prinde fără tichet e vreo 30-40€ parcă. Așa că au surse de finanțare.
      Bucureștiul are o pulă. Ne bazăm pe cele 2 vagoane de rahat pe care le produc ăia de la RATB ? În rest plătesc ceilalți tâmpiți din impozite.

  4. matthers

    Daca e gratis, cand se plange lumea poti spune: “e gratis, nu-ti convine, nu-l folosi”.

    acum dai bani, deci esti client, deci poti sa te plangi.

    Reply
  5. Leo

    Păi ei fac 3 tramvaie în 2 ani și vor să facă afacere?

    Și faza cu RATB gratis, întradevăr, va spori traficul din București, așa cum a promis. Bravo!

    Reply
  6. Gigel

    Transportul in comun este gratis deja :) Cel putin la Metrorex. Sunt la a n-a tentativa de a plati cu cardul abonament in statia de metrou Aurel Vlaicu. Am doua mailuri de la directia lor de relatii cu clientii prin care sunt informat ca este posibila plata cu cardul. Nu am reusit niciodata sa platesc cu cardul in statia Aurel Vlaicu. Automatele de vandut cartele sunt “defecte” de peste un an si nici acolo nu puteai sa platesti cu cardul. Astazi stateau doua POS-uri BRD in cabina la Aurel Vlaicu si mi-a fost refuzata plata pe motiv ca “sunt pentru altceva”. Nu au fost in stare sa-mi explice pentru ce insa.
    Mi se pare incredibil ca nu poti plati decat numerar calatoria (asta cand gasesti deschide casele de bilete, in contextul in care automatele nu functioneaza – si acelea fiind rar intalnite).
    Sunt curios daca exista o lege/norma care sa oblige furnizorii de servicii de transport public sa ofere metode de plata alternative fata de numerar si mai ales cat mai dureaza jegul general de la Metrorex (vedeti si cazul clasic cu vagoanele mai late decat peroanele din P-ta Victoriei si P-ta Romana). Deasemenea, sunt curios si daca nu ar trebui sa se implice Consiliul Concurentei, sa efectueze o analiza asupra Metrorex per ansamblu, pentru ca sunt in monopol in domeniu si in multe practici s-ar incadra la abuz de pozitie dominanta, in raport cu consumatorii cel putin.
    Valabil si pentru ANPC.
    Ce parere aveti?

    Reply
  7. Gigel

    P.S.: sa fiu si in tema cu articolul… Schema este fezabila: transportul public gratuit din comunele Voluntari si Bucuresti va fi finantat din banii obtinuti din transportul “inter-city” Voluntari-Bucuresti, acesta insa nu va fi gratuit!

    Reply

Leave a Reply to Gigel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *