Cum o mai sug magazinele online

lollipopBăieții cu magazinele online de pe la noi deja s-au cam relaxat și s-au obișnuit cu modul în care merg lucrurile la momentul actual. Adică eMag e clar pe primul loc și nu are nimeni nici o șansă să-i ajungă cumva iar restul se fac că se bat pe locul 2.

Măcar din cauza asta te-ai aștepta ca ăia care-s implicați în bătălia aia pentru locul doi să-și facă cumva treaba și să funcționeze decent. Neah, e mai simplu să o ardem cu ~20 de black friday-uri pe an decât să muncim în mod real ca să nu simtă clientul că ne batem joc de el.

Cam pe 15 ianuarie anul curent făceam o comandă la PcGarage pentru o sumă frumușică de ~8000 de lei. Produsul comandat apărea cu livrare în 7 zile, la comandă. Acum nah, oamenii naivi când văd “7 zile la comandă” își imaginează că vorbim de 7 zile calendaristice din momentul în care ai dat efectiv comanda pe net. Neah, nu funcționează lucrurile chiar așa. De obicei sunt 7 zile lucrătoare din momentul în care este confirmată plata. Și eu nu eram naiv la momentul respectiv în privința asta.

Am făcut comanda într-o seară pe la ora 18 și mă așteptam ca măcar a doua zi dimineață să primesc o proformă ceva ca să pot achita comanda. Neah, i-am tras eu de mânecă după vreo 3 zile, pe 18 ianuarie pe la prânz. Mi-au răspuns cam așa :

Momentan astept o confirmare a disponibilitatii produsului in depozitul producatorului, revin cu proforma de indata ce imi raspund.

Notați vă rog “confirmarea disponibilității” pentru că va deveni relevantă pe parcurs. După încă 2 zile de așteptare (adică pe 20 ianuarie), pentru că deh, atât durează să discuți printr-un telefon ca să verifici disponibilitatea unui produs, vine în sfârșit proforma. Este achitată rapid, ba chiar am făcut un forward cu dovada plății gândindu-mă în naivitatea mea că așa măcar dau drumul comenzii mai rapid. Și de atunci stau. Săptămâna trecută, văzând că nu dau nici un semn, îi mai trag odată de mânecă. Primesc un răspuns halucinant, având în vedere chestia cu “confirmarea disponibilității” de mai sus :

Comanda a fost plasata catre furnizori, acestia mi-au transmis ca este o problema privind configuratia la producator – revin cu un raspuns in cel mai scurt timp catre dvs.

Bun, după încă un schimb de “amabilități” îmi confirmă în sfârșit că produsul va ajunge în 3-4 zile lucrătoare, asta fiind pe 28. La fel, a durat o veșnicie o simplă verificare. Cum astăzi se împlinesc 4 zile lucrătoare am intrat să văd ce se mai întâmplă cu comanda mea. Nu, nu s-a întâmplat nimic nou în direcția trimiterii comenzii către mine, dar onor PcGarage s-au gândit să-mi adauge la comandă o jucărie. Așa, de kiki, bonus, gratis (că văd că e scăzută conform promoției din sumă).

firefox_2016-02-02_14-34-19

Nu știu cum să fac să le transmit mai clar că pot să și-o bage-n cur și să-mi livreze naibii mai repede comanda mea inițială. Că nah, “la comandă în 7 zile” a ajuns la ei “o lună”.

În partea cealaltă a ringului de supt, acum vreo 3 zile, dau comandă prin eMag pentru un storcător de fructe dar cumpărat de la Flanco. Că nah, era cu ~100 de lei mai ieftin la Flanco decât la eMag, același produs. Fac comanda, o plătesc și primesc mail-ul de confirmare care îmi spune și data estimată de livrare a comenzii :

2016-01-31_14-43-38

2 zile mai târziu comanda se află fix în aceeași stare la “urmărirea livrări”, adică NU e nici măcar dată către curieri. Având în vedere că unui curier îi ia în medie 2-3 zile lucrătoare să livreze o comandă în București, preconizez că va ajunge pe undeva pe săptămâna viitoare și ăsta.  :

firefox_2016-02-02_14-42-11În timpul ăsta o comandă dată pe SportsDirect ajunge livrată la ușă în maxim 2 săptămâni (calendaristice) din UK. Ba chiar azi tocma’ mi-a sosit pe la ușă un aviz pentru niște chinezării comandate pe ebay cam tot în același moment în care dădeam și comanda de la PCGarage. Haideți băieți, mai vioi cu suptul că or să vină chinezii peste voi…

5 Comments Cum o mai sug magazinele online

    1. Cristi

      Asa si? Daca or sa lucreze tot cu companii romanesti, crezi ca o sa rasara Soarele mai devreme pe cerul patriei?
      O sa fie acelasi rahat doar sub alta umbrela.

  1. prrimuss

    Macar tu o sa primesti produsele, eu am comandat cuptorul asta (http://goo.gl/LeJzeh) la Altex, am tot sunat la ei pana s-au plictisit si mi-au anulat comanda zicand ca nu este disponibil la furnizor. A trecut o saptamana si inca il au pe site cu mentiunea “disponibil la comanda”.

    Reply
  2. bogdand

    Meh, ce să zic, dureros este că ai mai și plătit! Asta că tot susținea amicul zoso cum ar trebui forțat fraierul să facă plata cu cardul pentru comenzi mai mari de 1000 de lei. Așteptăm un update cu rezolvarea…

    Reply
  3. john2381

    eu am comandat accesorii pt laptop de pe emag, dar de la un tert din marketplace;
    pe la ora 18 am plasat comanda, pe la 19:45 am primit un mail ca urmeaza sa se livreze a doua zi (cu nr de awb), iar a doua zi la ora 10 ma suna curierul ca e la usa (doar ca nu ajunsesem eu la birou si a revenit pe la ora 14);
    statusul comenzii in emag apare si acum (3 zile dupa incheierea comenzii) “plasata” (primul pas din graficul lor de livrare, nici macar awbul nu e in sistem la ei);

    la noi nu sunt muti cei care au informatizaat fluxurile de lucru.. si chiar si mai putini cei care le-au integrat intr-o evidenta din asta unica;

    Reply

Leave a Reply to john2381 Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *