Azi având ceva timp liber la dispoziție și frigideru’ pustiu am zis să plec să fac niște cumpărături. Pe la un 2 PM așa bântuiam cu un coș de cumpărături prin Auchan-ul aproape gol. Prefer să mă duc în timpul săptămânii la cumpărături dacă am timp decât să mă îngrămădesc în weekend în magazinul plin.

Și-ajung eu la raionul de fructe cu gândul să cumpăr niște struguri. În fața lădițelor cu struguri înc-o doamnă aproape de vârsta a 3-a și un nene mai sărăcăcios îmbrăcat. Eu am rupt o boabă de strugure dintr-un ciorchine și apoi l-am pus într-o pungă, câteva secunde mai târziu și ceilalți 2 potențiali cumpărători au rupt câte-o boabă s-o guste. Moment în care trece o angajată Auchan pe lângă noi (ecuson la gât ) și ne trântește un “Ați plătit ca să mâncați strugurii ?”. Rămân ca la dentist, mă uit la ea, nu-mi vine să cred. După ce-mi trece uimirea îi replic, “Nu vă supărați dar și în piață poți să guști o boabă de strugure înainte să cumperi iar remarca dvs. este de-o nesimțire cruntă” și plec cu strugurii spre cântar (deh, erau buni și în plus rupsesem o boabă din ciorchine).

Câteva momente mai târziu ajung la raionul de gastronomie (ăla cu mâncare gătită). Unde până mai acu’ ceva vreme funcționa sistemul “spui ce vrei, ți se pune în pungi, ți se cântărește și plătești la casa de la ieșirea din magazin”.Stat la o singură coadă și în general destul de ok. În weekend e mai aglomerat dar tot decent. Ei, acum au schimbat sistemul și trebuie să le plătești direct la casa de acolo. Problema e că astfel stai de vreo 2 ori la coadă. Pentru că, uimitor, chiar era coadă aici (fiind și în jurul prânzului). Și o singură casă deschisă. Ar mai fi fost cum ar mai fi fost dacă ăla care-a gândit procedura asta ar fi gândit-o până la capăt. Pentru că lângă casă nu aveau loc toate pungile cu mâncare care trebuiau plătite și au început să fie puse unele peste altele. Și evident că la un moment dat le-au încurcat. Așa c-am mai pierdut încă 5-10 minute să vină să scadă de pe casă produsul bătut greșit. Evident lumea a început să vocifereze, coada s-a lungit, au mai venit și alte pungi peste cele de acolo… Fail major. Chiar sunt curios cum vor gestiona problema atunci când magazinul e plin.

Eu fiind cu capsa pusă de la faza cu strugurii întreb de ce au schimbat un sistem care funcționa cu ceva care în mod clar NU funcționează. “C-așa a vrut șefu’ ” mi se răspunde. “Păi mă scuzați, da’ “șefu” e nițel cam tâmpițel în cazul ăsta”. “Ei, noi n-avem ce să facem, dumneavoastră puteți depune o reclamație” mi se spune.

Scap și de acolo, ajung la casă. Casierița dă cu ochii de chestiile luate de la gastro și mă întreabă “pe astea le-ați achitat acolo ?”. N-am de lucru și comentez, “evident că le-am achitat acolo pentru că se pare că nu mai am de ales”. “Aaah, păi ce să facem, vin toți țiganii și mănâncă în magazin și am avut pierderi”. “Și credeți că ăia care fură din magazin au grețuri și nu mănâncă decât mâncare gătită sau aveți de gând să puneți case de marcat la fiecare raft ?”. Tăcere. Eu nu mă las, “în plus așa nu faceți decât să consumați timpul și nervii celor care sunt corecți și plătesc”. “Da, aveți dreptate”. Mdeah, am dreptate…

Mă mănâncă-n cur și mă duc să fac și reclamație la relații cu clienții (dacă n-aveam discuția de la casă poate o lăsam baltă). Și după încă 5 minute pierdute apare o amețită pe la 25 de anișori (șefă pe la raionul gastronomie din ce s-a prezentat). Îi expun problema și vine cu același argument. Că se fură, că-s pe pierdere și că directorul a decis să se facă așa. Păi bre tanti, ăia care fură nu fură DECÂT mâncare gătită ? Și voi v-ați gândit că e mult mai bine să vă futeți clienții care gustă strugurii înainte de a-i cumpăra și pe ăia care plătesc cinstit în loc să-i urmărești și să-i fuți pe ăia care fură. Cred c-am asistat de nenumărate ori la scene în care cumpărătorii ronțaiau ciocolate, pufuleți și altele în magazin. Io zic că-i suficient să iei jumătate din cârnații ăia de la pază care stau DUPĂ casele de marcat și să-i pui să se plimbe printre rânduri în magazin. Eventual vreo 2-3 în civil. Și rezolvați problema. “Șefu” zice că-i mai ușor să-ți “educi” angajații să fută nervii și timpul TUTUROR clienților.

Dintr-un motiv similar am încetat să mai intru în Metro. După ce că n-aveau decât 1-2 case deschise din 10-15 mai stăteam înc-o dată la coadă la ieșire ca să pună unu’ ștampila pe-o foaie. Și când am întrebat de ce mi s-a răspuns cu “să nu cumva să plecați cu cumpărături în minus”. Genială replică ce-i drept.

Well, muie Auchan ! Nu e ca și cum n-ar exista alternative.