Cum să ne gonim clienții

Azi având ceva timp liber la dispoziție și frigideru’ pustiu am zis să plec să fac niște cumpărături. Pe la un 2 PM așa bântuiam cu un coș de cumpărături prin Auchan-ul aproape gol. Prefer să mă duc în timpul săptămânii la cumpărături dacă am timp decât să mă îngrămădesc în weekend în magazinul plin.

Și-ajung eu la raionul de fructe cu gândul să cumpăr niște struguri. În fața lădițelor cu struguri înc-o doamnă aproape de vârsta a 3-a și un nene mai sărăcăcios îmbrăcat. Eu am rupt o boabă de strugure dintr-un ciorchine și apoi l-am pus într-o pungă, câteva secunde mai târziu și ceilalți 2 potențiali cumpărători au rupt câte-o boabă s-o guste. Moment în care trece o angajată Auchan pe lângă noi (ecuson la gât ) și ne trântește un “Ați plătit ca să mâncați strugurii ?”. Rămân ca la dentist, mă uit la ea, nu-mi vine să cred. După ce-mi trece uimirea îi replic, “Nu vă supărați dar și în piață poți să guști o boabă de strugure înainte să cumperi iar remarca dvs. este de-o nesimțire cruntă” și plec cu strugurii spre cântar (deh, erau buni și în plus rupsesem o boabă din ciorchine).

Câteva momente mai târziu ajung la raionul de gastronomie (ăla cu mâncare gătită). Unde până mai acu’ ceva vreme funcționa sistemul “spui ce vrei, ți se pune în pungi, ți se cântărește și plătești la casa de la ieșirea din magazin”.Stat la o singură coadă și în general destul de ok. În weekend e mai aglomerat dar tot decent. Ei, acum au schimbat sistemul și trebuie să le plătești direct la casa de acolo. Problema e că astfel stai de vreo 2 ori la coadă. Pentru că, uimitor, chiar era coadă aici (fiind și în jurul prânzului). Și o singură casă deschisă. Ar mai fi fost cum ar mai fi fost dacă ăla care-a gândit procedura asta ar fi gândit-o până la capăt. Pentru că lângă casă nu aveau loc toate pungile cu mâncare care trebuiau plătite și au început să fie puse unele peste altele. Și evident că la un moment dat le-au încurcat. Așa c-am mai pierdut încă 5-10 minute să vină să scadă de pe casă produsul bătut greșit. Evident lumea a început să vocifereze, coada s-a lungit, au mai venit și alte pungi peste cele de acolo… Fail major. Chiar sunt curios cum vor gestiona problema atunci când magazinul e plin.

Eu fiind cu capsa pusă de la faza cu strugurii întreb de ce au schimbat un sistem care funcționa cu ceva care în mod clar NU funcționează. “C-așa a vrut șefu’ ” mi se răspunde. “Păi mă scuzați, da’ “șefu” e nițel cam tâmpițel în cazul ăsta”. “Ei, noi n-avem ce să facem, dumneavoastră puteți depune o reclamație” mi se spune.

Scap și de acolo, ajung la casă. Casierița dă cu ochii de chestiile luate de la gastro și mă întreabă “pe astea le-ați achitat acolo ?”. N-am de lucru și comentez, “evident că le-am achitat acolo pentru că se pare că nu mai am de ales”. “Aaah, păi ce să facem, vin toți țiganii și mănâncă în magazin și am avut pierderi”. “Și credeți că ăia care fură din magazin au grețuri și nu mănâncă decât mâncare gătită sau aveți de gând să puneți case de marcat la fiecare raft ?”. Tăcere. Eu nu mă las, “în plus așa nu faceți decât să consumați timpul și nervii celor care sunt corecți și plătesc”. “Da, aveți dreptate”. Mdeah, am dreptate…

Mă mănâncă-n cur și mă duc să fac și reclamație la relații cu clienții (dacă n-aveam discuția de la casă poate o lăsam baltă). Și după încă 5 minute pierdute apare o amețită pe la 25 de anișori (șefă pe la raionul gastronomie din ce s-a prezentat). Îi expun problema și vine cu același argument. Că se fură, că-s pe pierdere și că directorul a decis să se facă așa. Păi bre tanti, ăia care fură nu fură DECÂT mâncare gătită ? Și voi v-ați gândit că e mult mai bine să vă futeți clienții care gustă strugurii înainte de a-i cumpăra și pe ăia care plătesc cinstit în loc să-i urmărești și să-i fuți pe ăia care fură. Cred c-am asistat de nenumărate ori la scene în care cumpărătorii ronțaiau ciocolate, pufuleți și altele în magazin. Io zic că-i suficient să iei jumătate din cârnații ăia de la pază care stau DUPĂ casele de marcat și să-i pui să se plimbe printre rânduri în magazin. Eventual vreo 2-3 în civil. Și rezolvați problema. “Șefu” zice că-i mai ușor să-ți “educi” angajații să fută nervii și timpul TUTUROR clienților.

Dintr-un motiv similar am încetat să mai intru în Metro. După ce că n-aveau decât 1-2 case deschise din 10-15 mai stăteam înc-o dată la coadă la ieșire ca să pună unu’ ștampila pe-o foaie. Și când am întrebat de ce mi s-a răspuns cu “să nu cumva să plecați cu cumpărături în minus”. Genială replică ce-i drept.

Well, muie Auchan ! Nu e ca și cum n-ar exista alternative.

12 Comments Cum să ne gonim clienții

  1. jules

    Well muie Auchan, da tot au piinea aia buna. Si in afara de asta, sub postul tau vad o reclama de la Flanco. Care chiar suge grozav de bine si caruia ii doresc faliment imediat si de lunga durata si cu dureri rectale.

    Te inteleg, dar Auchan sint la origine frantuji, ceea ce inseamna ca reusesc sa faca din salam rahat doar pentru ca asa vor ei.

    Reclamatia ta trebuia sa cuprinda injuraturi la adresa mizerabilei care comenteaza aiurea la clienti. Dar din aia grea de tot. Ca unii angajati chiar sint crunt de idioti.
    In militari au mai scapat de ei. Si imi place ca unii foarte ok si politicosi au ramas pe pozitii si o duc bine.

    Reply
  2. enzo

    Nefasta e mare amatoare de inghetata, de data asta la Carrefour, erau niste torturi de inghe la reducere. Din reflex am verificat ambalajele cu atentie – erau toate desfacute si din toate se mancase putin (erau vre-o 7-8 bucati). cum dracu sa pui la vanzare asa ceva?

    Reply
  3. br0zky

    Ei, eu deja’s preten cu Murphy… de cate ori ma pun la o coada la casa de marcat… ceva se intampla… un produs fara cod de bare, ramane casa de marcat fara hartie, se blocheaza ceva, etc..

    btw, am fost in Bratislava la un Auchan unde era selfservice (iti scanezi singur produsele si platesti automat cu bani sau card)… ma gandeam ca oare in ce secol o sa se implementeze asa ceva la noi ?

    Reply
    1. Meekuu

      Da, am văzut și eu în Belgia în Gent un Delhaize (Mega Image) cu același sistem. Și chiar mă gândeam cât de corecți ar fi românașii.

    2. jules

      Portugalia, nus ce magazin ( Continente probabil? gen Mega) idem. Cumperi, scanezi, platesti si pleci in maxim 3 minute. 3 Minute daca un cod de bare face probleme si ai nevoie de ajutor.

  4. foka

    ai mare dreptate cu ce se intampla la Auchan
    , dar am o observatie referitoare la faza cu strugurii. Mi se pare normal sa gusti strugurii sau fructele inainte de a le cumpara DAR… doar daca ar exista cativa strguri sau fructe special pentru gustat…. exact cum intalnim la zona de mezeluri, de exemplu. Te duci gusti cat vrei si apoi cumperi produsul daca iti place. Cum ar fi sa tai dintr-un salam o felie ca sa vad cum e si apoi sa il pun la loc? Sincer, parca strugurii nu mai au acelasi gust cand vezi ciorchinii jumuliti, in loc sa vezi un ciorchine frumos. Solutia e simpla, dar tine de Auchan ca sa o puna in practica.

    Reply

Leave a Reply to jules Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *