M-am trezit ieri că nu pot să accesez din interiorul RDS portul 25 al unui alt server remote. Singurul server la care mă pot conecta pe smtp este, doh, smtp.rdslink.ro. Trecând peste faptul că nu am nici cea mai mică intenție de a-mi trimite mail-urile folosind un server smtp unde orice labă tristă cu parolă de root poate să citească mail-urile care circulă pe’acolo, mi se pare o nesimțire faptul că îți blochează un serviciu fără să specifice acest lucru explicit în contract.
Evident că am pus mâna pe telefon și am sunat la ei. Mi-a răspuns o domnișoară total paralelă cu ceea ce se întâmplă pe lumea asta legat de internet, porturi, mail-uri, etc… Eu îi spun suav că aș dori să știu de ce RDS îmi filtrează accesul în exterior la portul 25 ea mă întreabă adresa de mail. Îi dau o adresa de mail de pe unul din serverele de mail aflate în grijă la care ea “Domeniul ăsta nu-i ținut la noi nu ?”. Oh, cât de perspicoacă ești fată… Am întrebat-o dacă RDS-ului îi convine să nu-i dau toți banii. Ci doar o parte în funcție de ce servicii îmi permit ei să folosesc. A mai început să zică niște tâmpenii pe acolo, se apucase să-mi dicteze ce să pun la server outgoing ca să-mi meargă să trimit mail-uri (adică smtp.rdslink.ro). Eu o întreb dacă are probleme cu atenția și-i spun că NU mă interesează să trimit mail-uri folosind smtp-ul lor. Mă interesează să trimit mail-uri folosind smtp-ul meu. M-a lăsat “on-hold” pentru 10 minute după care a revenit foarte bătăioasă. “Știți ce, nu puteți să folosiți decât smtp.rdslink.ro !” Eu : “Știu domnișoară, de asta v-am și sunat. Aș dori să știu DE CE ?” Ea: “Pai ca să nu se încurajeze spam -ul !”
Sărăcuța, a ajuns și ea să se certe cu toți nebunii care sună la help-desk. Lăsând gluma la o parte fac o regulă de plăți pentru RDS. Împart numărul de bani la numărul de porturi în exterior care mă interesează. Ar fi 80, 22, 25 443, 110, 143, 53. Scad din bani suma corespunzătoare porturilor care nu-mi funcționează și le dau doar atât. Sau aș putea să nu le dau decât ce-i după virgulă în colo. Motivația ? Păi ca să nu încurajeze prostia, lipsa de bun simț, monopolizarea pieței, etc…
Asa e si la mine in mareata retea de cartier, da folosesc cu succes 465 ceea ce iti doresc si tie :)
Asta și fac. Dar nu înseamnă că-mi convine situația. Atâta timp cât nu au trecut explicit în contract că au voie să-mi taie accesul în extern pe anumite porturi si să mă oblige să le folosesc lor rahatul de smtp…
Pentru cititorii BOFH (si utilizatorii din Romania) e clar ce specimene lucreaza la “HELL desk”.
Asa fac mai toate ISP-urile mari , de exemplu UPC-u le blocheaza pe motiv ca “useru casnic nu are ce sa faca cu porturile astea” si daca le vrei deschise trebuie sa fi firma. Oribil
braindead, userul casnic nu ar trebui sa aibe deschis in mod normal portul 25 la el. Asta înțeleg. N-am vrea o mulțime de servere de mail pornite peste tot. Pot să-mi închidă cât vor portul 25 pe IP-ul meu.
Problema mea este că ei închid portul 25 outgoing. Cu alte cuvinte nu pot trimite mail-uri folosind un smtp legitim. Presupunem următoarea situație. Am un server de mail aflat într-o companie. Serverul respectiv de mail este setat să nu primească mail-uri care au în “From” o adresa de mail provenind din interior de la alt smtp în afară de el. O chestie absolut logică și normală. Eu, ca administrator al acelui server, trebuie să trimit din când în când mail-uri cu modificări, anunțuri, etc… Fiind acasă nu pot face treaba asta. Smtp-ul rds-ului nu mă ajută de loc (asta dacă aș vrea să-l folosesc).
Ei, și măgăriile nu se opresc aici. Nu poți să pleci pe 25 dar în schimb poți foarte lejer să pleci pe 465 (TLS). Sau să faci un tunel vpn undeva și să trimiți de-acolo. Mai mult, pe cablelink nu filtrează portul 25 outgoing. Doar pe fiberlink. Contractul este același.
Ei nu au auzit ca exista TLS :D [Desi ce`i drept ca spam`ul masiv se trimite pe 25]. Oricum daca nu scrie nimic in contract referitor la porturi inchise, rupe`i. Si nervii tari.
Deciziile RDS legate de SPAM sunt in cel mai bun caz “indoielnice”:
1. Acum un an si ceva nu puteam trimite un mail la mai mult de 10-20 oameni. Trebuia sa impart in 2-3 mailuri lista. Cica sa nu pot trimite SPAM… La un moment dat a disparut fara nici un semn – la fel cum si aparuse.
2. Au ei zis un serviciu care se ocupa de SPAM ([email protected]). Cica dai forward cu mesajul SPAM complet si fac ei ceva. De cateva ori, de curiozitate mai mult ca nu speram sa faca de fapt ceva, am dat forward unor mesaje SPAM. Nici macar un reply cu vreo expresie legata de mine, rude apropiate sau ceva de gen nu am primit. Iar SPAM-ul “curge” in continuare…
Ma intreb daca vor reusi vreodata sa puna la punct un sistem si o politica viabile.
Ia suna si zi ca vrei sa vorbesti cu cineva de la tehnic despre problema ta; mie de exemplu nu imi filtreaza nici un port si tot rds e providerul.
Nu filtreaza decat la fiberlink. La cablelink merge.
Da’ de ce nu iti iei tu un broadband de 20$ cu 3 ip-uri statice? Diferenta de pret nu-i foarte mare, da’ merita pt ca nu mai stai sa te chinui sa te conectezi. Faza nashpa e ca ai viteza mai mica metro, dar extern se misca mai repede. Acolo sigur nu-ti filtreaza porturile!
1) N-ai de ce sa iti iei “broadband de 20$” nu se merita viteza/pret
2) Logica ar fi ca la fiberlink ti se aloca pe FTTB alt IP de cate ori vrei si asta ar putea facilita ‘spamu’
3) Legat de ce numesti tu ‘help desk’ no comment, sunt oameni si oameni.
4) Oricum nu e RDS’u dracu al mai rau
1. Oricum nu mă interesa externul atat de mult. Am unde sa tin proxy ca sa nu ma doara externul. Ideea cu “ia-ți din ăla că se merită decât să faci gură” o găsesc aiurea. Până la urmă tot plătesc un serviciu. Nu vreau să plătesc mai mult doar pentru a spera că ăia care dau mai mulți bani sunt tratați altfel. Știu cum sunt tratați și ăia și consider că nu merită efortul financiar. Prefer să încerc să rezolv treaba cu un OPC la nivelul de preț la care sunt acum.
2. Se poate aloca același IP în funcție de credențialele de login și pe PPPoE. Problema e că, citez, “le e lene”.
3. Din păcate mai mult “oameni” decât oameni.
4. Nope, dar asta nu e un motiv ca să-i las în pace. “lasă că merge și-așa” ar trebui să nu mai fie un modus vivendi pentru noi. “Ce dacă-ți oferă servicii de rahat, sunt alții care oferă servicii și mai de rahat” nu-i o scuză.
si eu am fibra si aveam nevoie de niste notificari de la un Nagios dar nu ma deranja atat de tare ca ma obliga sa folosesc gw lor, pt ca un mesaj de genul “DOWN alert for server1” nu e asa confidential. insa, trebuie sa tinem cont si de pretul la care se ofera niste servicii, un abonament de 9$ nu poate avea aceleasi facilitati cu unul de 10x mai scump, chiar dc viteza e aceeasi. lipsa lor de seriozitate (inclusiv nesimtirea cu care isi trateaza clientii la HellDesk) se manifesta in lipsa unor specificatii clare in contract, din motive de marketing. dc ar spune clar acolo, inainte de a semna, “bai nene la pret de 2 lei ai servicii de 2 lei”, lumea ar fi multumita. asta e ca si cand ti-ai lua un echipament care stii ca e facut pe vapor si dai pe el cativa bani, dar injuri producatorul ca n-are performantele unui brand name mult mai scump..
ha si eu am pierdut juma de zi ca sa ajut pe cineva sa isi dezactiveze spam protection din antivirus doar doar i-o merge. am banuit intr-un tarziu ca e de la rds…
trebuia sa zici din prima ca “inteleg ca puneti protectie, dar stiu sa ma protejez si singur”
oricum sunt tampiti, spamu se trimite de pe portul LOCAL 25 (sau nu neaparat 25) cand ai virusachi pornografici pe pc
renut la rdes!
eu iti propun sa intri in contul tau de pe http://admin.rdslink.ro si sa completezi formularul pentru deblocarea SMTP-ului.
Mă bucur că te-ai trezit și tu acum. Fă un mic search în interiorul blogului și-ai să afli c-am făcut treaba asta acum ceva vreme.
La data la care am scris acest post (Iulie 2007) NU exista posibilitatea de-a face o cerere referitor la portul 25.
Dar mă rog, știu că lenea e tipică (si) la voi.