Ca de obicei comentez și eu la spartul târgului legat de “mica” reclamă făcută de eMag la scurt timp după terminarea black-friday-ului. Iar “au greșit” și au scăpat pe net niște produse la prețuri derizorii. Și-aici internauții se sparg în două tabere distincte. Ăia care-au făcut din greu campanii pentru eMag sau au oareșice interes și care susțin tare și răspicat că nu a fost un PR stunt ci doar o greșeală și laudă profesionalismul celor de la eMag (da, știu, amuzant, nu-i așa ? ) pentru că s-au hotărât să onoreze comenzile. Și ăia care nu pun botul și sunt convinși că nu-i altceva decât o altă reclamă. Pentru că era momentul perfect în care să-și facă o astfel de reclamă având în vedere că urmau știrile cu gălețile de bani strânse de eMag după BlackFriday.

Cred că-i evident că mă număr în cea de-a doua categorie. Îmi plac cei de la eMag,  cred c-au ajuns mult peste orice alt magazin online românesc. Și în ciuda meciurilor din trecut cu ei (mdap, mă certam cu eMag-ul before it was cool ) acum sunt cam singurii în care am încredere. Dar tot nu-i cred că “au greșit”. Tocmai din cauză că la nivelul lor mi se pare imposibil să greșești astfel. Mai ales cu un tip de greșeală atât de des repetată de magazinele online și care generează un buzz în online de fiecare dată. Trecând peste faptul că, așa cum observa și Ovidiu, suma aia învârtită de câțiva oameni de prin “soșăl midia” nu e musai să fie și adevărată.

Acum câțiva ani am observat cam care e procedura de update a produselor de pe site-ul unui magazin online. Se primeau de la furnizori excel-uri (în diverse formatări) cu care se construia un excel/bază de date proprie și se servea către site. Am văzut treaba asta facută ad-labam în cadrul unui mic magazin online. Și da, la nivelul ăsta și făcută treaba așa sistemul e predispus la erori umane. Dar și aici rezolvarea a fost relativ simplă. Ca să poți să “urci” produsul cu prețul pe site trebuia să fie creat obiectul în prealabil, adăugată poză, etc. Și odată produsul creat era simplu de creat un sistem de urmărire a prețului. Iar în momentul în care ai valorile prețului pentru o perioadă mai mare de timp e floare la ureche să implementezi un mecanism de avertizare atunci când prețul nou pus pe produs are o abatere mai mare de x%.  Pur și simplu nu accepți introducerea automată a prețului fără intervenția umană.

Ori mie mi-e greu să accept că nu există așa ceva implementat la eMag. Tare greu. Dar presupunând prin absurd că nu există așa ceva, înseamnă că tocmai le-am dat o idee bună. Nu am pretenții mari, mă mulțumesc cu un Catalyst 2960 din ăla din care cică au mai dat unul la 8 lei. Poa’ să fie și zgâriat.