RDS în secolul 21

Țineți minte cum subsemnatu’ a renunțat la RCS/RDS acum vreo 3 ani din cauză că erau măgari și limitau viteza de upload pe la o valoare nesimțită de 1Mbps (da, megabit nu MB). Dar nu numai treaba asta m-a facut atunci să renunț la ei ci în general atitudinea miserupistă pe care o aveau la grămadă, de la fetele din punctul de lucru până la cei de la suport. Am avut discuții interminabile cu cei de la suport pe tema limitării, de fiecare dată ei insistând că nu limitează nimic deși toate forumurile erau pline de discuții pe tema asta.

Romtelecom/Telekom a mers decent o perioadă. În primul an am avut ~100Mbps down/20 Mbps up, după ce s-au transformat în Telekom, au început să sugă, rar săream de 50Mbps down și de abia în ultimele luni au început să-și mai revină. Pe IPTV au promis niște chestiuni de 3 ani de când am făcut eu abonament la ei, nici în momentul ăsta nu le-au implementat. Dar poate c-aș fi trecut și peste astea dacă nu se molipseau și ăștia de nesimțirea ălora de la RDS. Nu răspund la sesizările făcute pe site, ne-am dus să-i întrebăm în magazin dacă putem să renunțăm la telefonie, nu pot să răspundă nici acolo, ne-au pus să completăm o cerere pe foaie și să așteptăm să ne sune. Toate într-un sictir maxim, de funcționar la ANAF. Și zău nu erau așa, mai acum 4-5 ani în același magazin am renegociat abonamentul pe care-l aveam la telefonie și au fost extrem de săritori. Dar ceva s-a întâmplat între timp și lucrurile iar au luat-o razna.

Prin urmare, de ceva vreme încoace mă tot bătea gândul să ne întoarcem la RDS. Așadar vineri am fost în punctul lor de lucru din Auchan Titan și am semnat abonament doar pentru Fiberlink momentan. Am trecut peste faptul că punctele de lucru s-au schimbat radical și personalul este mult mai atent. Am zis că nah, o fi doar chestie de imagine în exterior. Dar apoi la nici 4-5 ore am primit telefon cum că echipa va veni luni între 12-15 să tragă fibra. Iarăși, mă așteptam să iau o țeapă monumentală și să-i aștept azi până diseară. Nah, la ora 13 sunau la ușă și în nici 30 de minute au terminat de tras fibra și de instalat.

După plecarea lor m-am apucat eu să încerc să pun routerul de la ei (care este și gpon) în bridge ca să pot să fac conexiunea PPPoE și NAT pe AC3200-le din dotare. Și am descoperit că nu funcționește în bridge mode (userii nu au acces pe el în zona de administrare, au acces doar parțial) așa că am deschis tichet la ei. La fel, așteptându-mă să primesc răspuns peste vreo 2 săptămâni. În aproximativ 1h m-au sunat de la ei să-mi spună că au modificat configurația pe echipament și că acum pot să-l pun în bridge. L-am pus, l-am testat, merge perfect.

Cu alte cuvinte iată că se poate cu un pic de efort să ajungă și ăștia în secolul 21. Că prea erau în evul mediu acum ceva vreme. Bravo lor, sper să-i țină.

16 Comments RDS în secolul 21

  1. cartus

    Asta e din categoria “sa zicem ceva si de bine”. La partea cu “sa zicem de rau”, seful si-a tras linie fixa de la ei si nu poate suna pe numerele de mobil de Orange din firma. Dar are ceva doar cu cele ale noastre, alte numere de Orange functioneaza …de ce si cum? Nu stie nimeni…

    Reply
    1. Radu

      Nu-i nici o urgență. Asta a fost instalarea normală. Habar n-am cât/dacă costă instalarea. Nu era gratis ?

  2. Silviu

    La provideri e la fel ca la curieri.
    Într-o zi e bun unul, în altă zi altul.
    Doar că de obicei îl nimereşti numai pe ăla naşpa. :D

    Reply
  3. Sabotor

    Eu am interactionat in Decembrie cu RDS – am portat un numar de mobil de la Vodafone la RDS; in Vodafone era abonament pe numele meu, la RDS am vrut sa fie pe numele lui taica-meu. Ma asteptam la probleme din cauza ca na, schimbam si titularul, asa ca ma asteptam la ceva timp pierdut si dat explicatii. De fapt s-a rezolvat in 20 de minute, desi era pauza de masa. Au fost foarte amabili.

    Inainte de asta, acum aprox. 1 an au fost ceva probleme cu telefonul fix de la RDS si cu internetul. I-am sunat, le-am explicat problema si mi-au zis ca verifica. Nu mi-am pus mari sperante in “verificatul” lor. Insa dupa ~45 de minute, problema era rezolvata.

    In loc de concluzie: cel putin in ultimul timp, RDS e absolut ok si nu mi-as face abonament (pentru internet/TV/telefonie fixa sau mobila) la altii. Sper sa ramana asa :)

    Reply
    1. Radu

      Acu’ că m-am întors eu la ei să vezi cum o s-o dea de gard iar. Doar știți că am talentu’ ăsta de-a avea ghinion cu serviciile ;)

    2. Sabotor

      Pfff… Da’ sa stii ca UPC are servicii bune. Stiu de la un prieten :D. Eu zic sa nu risti cu RDS. Las’ ca ma chinui eu cu ei :D.

  4. Alex Dumitru

    Am RDS de cand au aparut in Pitesti, nu stiu cati ani or fi. Am fost extrem de multumit de ei si i-am laudat la toata lumea.

    Dar de o luna s-a terminat bucuria. Am avut o saptamana in care imi mergea doar in intervalu 10 – 19, apoi a mai picat in doua randuri cate 3 zile. De miercuri pana vineri nu a mers deloc.

    Am facut zeci de sesizari la ei, au venit de vreo 8-9 ori sa incerce sa rezolve si de fiecare data ziceau ca nu isi dau seama ce are, trimit pe altcineva.

    Ziceau ca ori a inghetat fibra pe undeva, ori mi s-a rupt mie fibra in casa. Practic habar n-au.

    Reply
  5. Tyby

    Sa nu-i deochi! :)

    Am ani de zile de cand sunt chiar multumit de ei. In special pe business (contracte home sunt doar vreo 2 in “aria mea de acoperire”, restul business – vreo 10+).

    A fost foarte interesant acu’ vreun an, cand am facut un upgrade de contract acasa (business Net Access 50 parca initial), de la 50 la 100 mbps, si comandasem un router mai actual, ca saracul E2000 nu duce mai mult de 60-65 mbps in NAT. M-am trezit la vreo doua luni cu ei la usa, ca vor sa mute cablul in switch-ul gigabit, ca cel in care eram conectat “stie” doar 100. Am ramas masca. De fapt facusera upgrade gratuit de la 50 la 200 si de la 100 la 500 (200 upload). Schimbat cablul, remufat la ambele capete (aveam 2 fire pentru telefonie initial) si – voila! – 500 cu 200 (destul de constant).

    Acum ramane sa-mi rezolv cu inca un cablu pe teava, pentru telefonie / backup, dar asta nu mai este problema lor.

    Acum, pe unul dintre AP-urile din casa, am in balcon 95 / 130 mbps pe speedtest. Decent. :)

    Oricum, in ultimul an (chiar doi) au niste timpi de raspuns de plang aia de la Telekon cu cele 48 de ore lucratoare ale lor (contract business si colo, si colo). 2 ore la RDS (interventie in locatie) fata de 40 de ore la Romtelecom (la fel).

    Sa-i tina asa!

    Reply
    1. Radu

      700 / 200 Mbps pe speedtest măsurat azi. Și cred că se poate și ceva mai bine dar tre’ să mut routerul mai aproape de gpon pe un cablu mai bun.

  6. akbar

    Felicitări. Eu am cerut Fiberlink 1000 acum 4 luni de zile, prin DigiCare, online. Nimic s-a întâmplat până acum. Am sunat vreo trei ori în call-center, să cer lămuriri, dacă se poate sau nu instala fibra, deși pe scară e trasă la fiecare etaj.
    Ghici ce. Niciun răspuns. Barim să-ți zică „bă, fraiere, plătește la alții, noi nu putem instala, asta e”. Da’ nimic nimic, ceea e e absurd de trist.
    RCS&RDS, sunteți idioți că nu vreți să aveți mai mulți clienți. Serios!

    Reply
  7. so

    Am trecut de la cablu la fibra la RDS. Le-a luat 4 luni sa instaleze echipamentul. Asta era pe la finalul anului trecut. Le-am deschis un tichet ca viteza nu sare niciodata de 120 Mbps (pe abonament de 300) si am plecat de acasa. Era problema veche si stiam ca ii doare in c*r (ma asteptam la o lipsa de reactie sau un raspuns in X saptamani). Numa’ ca surpriza – m-au sunat intr-o ora ca au verificat la ei si totul e OK. N-am mai avut timp de teste sa confirm, dar m-a luat prin surprindere atitudinea. Tot RDS, dar oarecum offtopic: 1. baietii (si fata) de la instalari au zis ca anul asta RDS planuieste sa isi extinda reteaua de fibra cam peste tot, deci asteptati-va la noi echipamente in casa si 2. mi s-a spus (telefonic) ca RDS nu va da niciodata raspunsuri in scris (eu le-am cerut email), iar daca chiar vreau asta, trebuie sa ii dau in judecata.

    Reply
    1. so

      Singurul mail pe care il am de la ei e ala automat cu “sesizarea dvs a fost inregfistrata, va cautam noi”. Iar chestia asta mi-a spus-o cineva de la instalari; nu stiu daca in toate departamentele sau in toate situatiile e la fel. Sa speram ca vor incepe sa se comporte civilizat.

  8. alunelu

    Am pus tichet la ei pe site ca mi se blocheaza decodorul TV. In 15 minute ma suna fiu-meu pe telefon ca e un nene la usa de la RDS, sa-l lase sa intre in casa?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *