6 luni de romtelecom

Cam atât timp a trecut de la marea schismă dintre subsemnatul și RCS/RDS și tot odată de  la momentul în care-am început să folosesc serviciile Romtelecom. Stați calmi, relaxați, nu-i nici o reclamă. N-am primit nici luni de abonament bonus și nici pișcoturi de la Romtelecom să scriu de bine despre ei.

Pe lângă telefonia clasică (pe care să dea dracii dacă știu de ce-o mai țin ?), am IPTV și internet. Și-acum o să vă surprindă dar de abonamentul la Internet (Clicknet Power 100 sau cam așa ceva) sunt cel mai mulțumit. Merge foarte bine spre excelent (descarc din roedu, metropolitan, torrente) cam cu 80-90Mbps  (10MB/s). Upload-ul (motivul despărțirii de RDS) este și el decent, undeva pe la 20 Mbps.  Știu că RDS-ul a scos limitarea de upload la ceva timp după ce-am renunțat la abonament dar deja nu mă mai interesează. Nu e ca și cum n-aș fi depus nenumărate sesizări și n-aș fi încercat să aflu motivul limitării. RDS-ul o ținea sus și tare că ei nu limitează nimic și că asta e tot ce pot oferi clienților. Muie mă ! Singurul aspect ușor negativ este latența ceva mai mare decât la RDS dar cu nu obișnuiesc să mă joc cu headshot-uri mă cam lasă rece.

În plus la Romtelecom am aceeași adresă IP de 6 luni de zile. Nu, n-am plătit în plus pentru asta, pur și simplu nu s-a schimbat până acum. Nici nu prea am avut probleme majore. Într-un singur weekend am avut niște deconectări repetate, am făcut o sesizare (pica legătura cam 1-2 minute, revenea înapoi, după câteva minute iar pica) și m-au sunat la prima oră luni dimineață să-mi transmită că știau de defecțiune, echipa a înlocuit echipamentul defect și m-au întrebat dacă mai aveam probleme. Deci până acum cel puțin și o interacțiune plăcută cu serviciul clienți. Îmi amintesc când la RDS depanarea începea cu “ce mesaj de eroare vă dă la conexiune” și “încercați să creeați conexiunea PPPoE din nou”.

Și cam pe aici se termină sacul cu laude. Pentru că IPTV-ul suge grav. Top-box-ul pierde sonorul cel puțin odată pe săptămână și de cele mai multe ori singura rezolvare a fost scoaterea lui din priză. Problema cu diferența de sonor între canale TV nu s-a rezolvat, încă mă enervează că nu-mi pot crea grup de programe favorite și interfața aia de configurare/administrare e făcută pe genunchi. De fapt cam tot ce ține de serviciul de IPTV dă senzația de lucru neterminat și făcut de mântuială. Nu pică la fiecare furtună cum zic alții pe forumuri dar nici nu pot compara cu RDS-ul (cable-TV) și dacă ăsta-i viitorul atunci prefer să trăiesc încă în trecut. Nu de alta da’ ăsta cam suge și e neplăcut să fii luat drept cobai.

Noroc că nu mă uit atât de mult la tv. Și aici, revenind nițel la ordinea de aranjare a programelor, aia predefinită de Romtelecom, realizez că trec din ce în ce mai rar peste programele românești. La RDS le aveam puse în ordine, TVR1, 2, ProTV, etc… Aici, alea fiind complet separat de zona de filme/discovery, naiba mai dă p’acolo.  Prin urmare n-am mai văzut față de politician sau de pupincurist de vreo 6 luni. Și e așa de relaxant…

Prin urmare, verdict final referitor la serviciile Romtelecom:

Internet – da / IPTV – NU.

18 Comments 6 luni de romtelecom

  1. ABS

    Eu am TV la Oranj și pana acum sunt mulțumit de el (am ala mare, cu multe HD. Nu, fără porn). În schimb ma cam enervează providerul de net, asa ca dacă Romtelecom are servicii bune de net poate sunt de luat în considerare…
    Pot sa iau doar net de la ei, sau e doar pachet full? Și dacă iau doar net, e cumva mai scump decât pachetul complet? Ca ceva de genul asta e la providerul meu, tv+net costa cât net, asa ca am rămas și cu sarma de la TV în casa.

    Reply
    1. Meekuu

      Cam așa e la toți. E mai ieftin la pachet de servicii. Am auzit de TV-ul de la Orange da’ cum la ultima experiență cu ei m-au pierdut de client, nu mă arunc. Când or avea niște abonamente decente la telefonie și când or ști să-și respecte clienții vechi poate m-oi întoarce la ei. Deocamdată nu.

  2. Tyby

    Cum experienta mea cu Romtelecom nu a fost / este dintre cele mai duioase, am rezistat cu stoicism tentatiei de cand m-am mutat (approx. 1 luna si jumatate) si am asteptat sa termine RDS cu infrastructura in noua locatie. In urma cu vreo saptamana s-a intamplat si minunea, si pana acum lucrurile sunt ca mai jos.

    Net:

    abonament business 50/50. Link-ul este cel din contract la ei, cu variatii intre 25 si 50 mbps cu peers. Decent, suficient.

    RDS: http://www.speedtest.net/my-result/2868265365

    Adnet: http://www.speedtest.net/my-result/2868257665

    Nextgen: http://www.speedtest.net/my-result/2868263766

    Prin comparatie, in vechea locatie, la juma’ de pret:

    http://www.speedtest.net/my-result/2868273743 ;)

    (si inca nu am trecut in teste pe gigabit / FTTH) :)

    Telefonie: who gives a shit?! O sa pun un dect pe linia aia, pentru support tehnic pentru clienti, atunci cand sunt acasa (instalarea a venit cu un RDSTel cu fir, recuperat de la un alt client, cam jegos de felul lui – aparatul, nu clientul, ca pe ala nu-l stiu). Ma rog, e gratis, si abonament, si aparat, si e suficient.

    TV:

    Am facut un contract cu 1 SD + 2 HD, cu digi film si HBO MaxPack. Vreo 49 de lei / luna pachet + 2 decodoare HD in chirie, la 8 lei / luna). Partea proasta este ca instalarea a venit cu un decodor SD, fara HD-uri (pe alea le luati de la casierie – yeah, right!)

    Partea buna: mai toate canalele DTV merg direct din TV-uri, fara decodor (mai putin cele din pachetele suplimentare, care sunt scrambled). Mi-e mai mult decat suficient pentru moment.

    Lipseste – fata de UPS – partea de timeshifting / DVR (insa cica ar sti televizoarele – trebuie sa am timp sa ma joc cu asta), lipseste History (+HD) – e si asta scrambled ( :O ), lipseste pachetul Discovery (no comment!). Insa sunt celelalte posturi de gen, care vin in varianta SD si HD, unul langa altul. Pana ma lamuresc cum modific intr-un mod simplu ordinea din grila si cum o export de la un TV la altul (cica stiu Samsungurile de asa ceva) raman la alfabet, e relativ usor de tinut minte / navigat.

    Vedem pe viitor cum se comporta.

    Reply
  3. Tyby

    Abonamentul business 50/50 e vreo 30 sau 32 eur in mod normal. Eu platesc sensibil mai putin, pe motiv de colaborator vechi :). Si gura mare :))

    La TV acum am vazut ca e 42 RON cu tot cu pachete si decodoare.

    Telefonia (fix + mobil) gratis.

    Stick internet mobil – gratis.

    Cred ca ajung undeva la sub 50 RON in plus fata de tine. Din astia deduc TVA si impozit si ies cu practic sub. Ma rog, sa zicem ca tot pe-acolo in conditii normale. Cu oarece avantaje (uptime, latenta, suport tehnic responsiv pe business, TV utilizabil “din cablu”). Si dezavantajul latimii limitata la 50 mbps.

    Pentru persoana fizica, fiberlink 2 (100 mbps) + TV iesea la vreo 80-90 RON. Nu stiu daca venea si telefonie fixa / mobila si / sau internet mobil la oferta. Plus ca nu am un feedback exact de suport pentru home user.

    Reply
    1. Tyby

      A, si nu aveam nici IP fix la conexiune home – motivul principal pentru care nu am optat pentru solutia respectiva.

  4. uzunu

    Apropos de RDS si limitare, la momentul in care m-am lovit serios de ea lucram intr-un ISP. Sunat la ei, suportul level 1 nu stia nimic (tipa care mi-a raspuns era sincer surprinsa) si mi-a recomandat sa dau mail. Scriu mail frumos, cu niste iperf-uri, screen-uri de speedtest, grafic de trafic pe serverul pe care faceam testele si graficele de peering dintre ISP-ul respectiv si RDS (2Gbps folositi din 4 la momentul respectiv), totul cu date-stamps et al. Dupa vreo doua saptamani, ma suna un tip ce parea a fi level 2 care incearca ba sa dea vina pe server, ba ca e banda incarcata, ba ca “stiti, nu e banda garantata”. M-am enervat suficient de mult incat sa-i inchid telefonul. Ajunsesem sa fac proxy prin Budapesta pana cand mi-am tras fibra.

    Reply
  5. bubu

    Am avut si eu problema cu upload-ul la RDS, m-am ratoit un pic la ei si pana la urma au catadicsit sa verifice….. s-a dovedit ca era nush ce dispozitiv, un fel de hub care e jos la bloc si care distribuie netu la tot cartierul (blocul). L-au schimbat si din 20k s-a transformat in 4-5 mega.

    Reply
    1. Meekuu

      Limita la upload era problemă generalizată în tot Bucureștiul. Și în Militari pe RDS era la fel, erau destui si pe forumuri care comentau apropos de subiectul ăsta.
      Pe RDS i-a durut în cur o bună bucată de vreme. După aia au scos limita. Și era ABSOLUT clar că era limitat pentru că vedeai cum ai un spike și după aia se așeza traficul la sub 1mbps. Constant, indiferent de oră.

    2. uzunu

      Am auzit de la cineva care lucreaza in NOC-ul RDS ca au renuntat la limitarea asta deoarece le-a sarit in cap ANPC-ul si i-a amenintat cu amenda pentru practici neconcurentiale. Din ce mi-am putut da seama, era un rate-limiter pus catre ASN-urile ISP-urilor romanesti deoarece, daca faceai un test de banda cu un server in AS-ul unei firme (testat cu vreo doua, niciun peer nu era RDS), limitarea nu mai exista.

  6. bubu

    In Militari sunt, problema a fost dupa scoaterea limitei, acum vreo 2 ani, nu mai stiu exact. Facusem vreo 3 plangeri scrise in care le aratam cu screenshoturi viteza mea de rahat in comparatie cu a altora, am si sunat si intr-un tarziu au trimis pe cineva sa schimbe echipamentul ala.
    Te inteleg foarte bine de ce ai renuntat…

    Reply
    1. Meekuu

      Da, numai că eu stau în Titan :))

      Și la fel era cam peste tot în București. Uploadul era pe la 80-90K. Cam greu să fi fost un echipament belit în toate sectoarele din București.

  7. Zambesc

    Am avut Romtelecom, a fost dezastru, ba mergea netu, ba pica..nu stiu de ce, dar nu eram singurul din zona cu aceasta problema. Am luat Rds in primele trei luni de circa doua ori pe saptamana invitam echipa tehnica, intr-un final s-a stabilizat…e cat de cat ok..De furnizor in ale internetului perfect nu am auzit…

    Reply
  8. Iulia

    Am vrut si eu sa trec pe romtelecom de cateva ori. 90% din angajatii de la rds sunt incompetenti. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar asa e, Au venit la mine de vreo 3 ori ca sa repare si umblau pe panoul din holul blocului la cablul vecinului….

    Reply
  9. Niros

    Din pacate, Romtelecom mi-a lasat un gust amar.
    Am vrut sa incerc serviciile lor, mi-au instalat vineri echipamentul, net si tv, luni dimineata tot nu functiona, dupa apeluri primite de la tehnic si care ma asigurau ca se rezolva “ïn 30 minute” maxim.
    Acum incerc sa renunt la contract, pentru ca am avut perioada de proba, si presimt ca se va lasa cu scantei.
    Deci, cu regret, RDS forever pana la proba contrarie iar Romtelecom never.
    Oricum, greseala-i a mea, ca stiam ce jegosi sunt, in relatiile cu clientii, dar acum nu mai pupa ei de la mine nimic.
    Voi renunta si la Cosmote in favoarea Vodafone, imediat ce-mi expira perioada contractuala.

    Reply

Leave a Reply to Alex Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *