De bine

După cum bine știu cititorii mei de cele mai multe ori prefer să scriu despre experiențele neplăcute avute cu diverse firme. Chiar ai putea spune că am un talent deosebit în a atrage probleme. Și zău că nu le caut cu lumânarea. Întotdeauna vorbesc frumos, încerc să-mi rezolv problemele civilizat și nu recurg la scrisul pe blog decât la final, pentru a povesti pățania completă. Nu mă apuc să cerșesc becuri sau mai știu eu ce altceva.

Rar însă se întâmplă și chestii bune. Mai bine zis în primul caz prezentat, în final se întâmplă și chestii bune.

1. Vă spuneam acum ~1 lună că mi-am înlocuit bătrânul și credinciosul Polo (care btw, încă e de vânzare din cauză că mai mult am fost plecat din București în ultima vreme), cu un Ford Focus Turnier (break). Mașină care e imensă pe lângă micuțul Polo. Și pentru că era atât de mare și nici nu avea senzori de parcare, am vrut să mă duc să-i pun.

Avusesem în urmă cu vreo 3-4 ani o experiență destul de plăcuta cu cei de la Be-Loud. Am cumpărat de la ei și mi-au montat pe Polo un radio-cd cu USB Kenwood (care sună genial, Polo-ul având se pare boxe Bose sau Kenwood). Au avut un preț bun, montajul a fost făcut curat și rapid, prin urmare au fost prima opțiune în momentul în care am vrut să pun senzorii de parcare. Ajuns la ei, unul din băieții de acolo mi-a recomandat cel mai ieftin set de senzori de parcare față-spate. Am platit, am programat montarea și i-am montat. Eh, și de aici au început belelele. La sistemul respectiv, senzorii de față se activau DOAR atunci când apăsai frâna. Imaginați-vă rogu-vă ce înseamnă asta în traficul din oraș, pentru o mașină cu cutie automată (unde stai tot timpul cât ești la stop cu piciorul pe frână). Mai mult, display-ul, care cică avea un buton de mute sau on/off, nu reținea setările de mute sau on/off între 2 apăsări pe frână. După aproximativ o zi petrecută în traficul din București având piuitoarea în mașină n-am mai rezistat și m-am întors la ei. Oarecum pregătit să am scandal, am fost plăcut surprins de modul în care au tratat problema. Încercând să-mi fie de ajutor m-au trimis la service-ul celor care importau tâmpenia aia de senzori în România. Deși am bătut nițel din București, nu m-a deranjat. Ajuns acolo însă am aflat că problema nu se putea rezolva. Se putea doar monta un switch on/off din care să-mi activez singur senzorii DOAR atunci când vroiam. N-am vrut să fac treaba asta și să umblu cu cârpeli, era suficient că puneam un sistem de senzori de parcare aftermarket pe mașină.

Prin urmare m-am întors la cei de la Be-Loud. Unde iar eram pregătit de scandal și de probleme. Mai precis mă pregăteam să fiu pus în situația de a accepta sistemul cu butonul în plus în loc să-mi storneze sistemul de senzori de parcare. Însă am fost plăcut surprins să văd că n-a fost așa. Mi s-a promis rezolvarea problemei și înlocuirea senzorilor cu un alt sistem, urmând ca eu să plătesc doar diferența de bani dintre cele două sisteme (fără manoperă de montaj, fără nimic altceva în plus). Singurii care-au “mârâit” nițel au fost cei 2 băieți care se ocupau cu montajul/demontajul senzorilor. și pe care i-am auzit înjurând la auzul veștii că sunt puși să-mi demonteze senzorii de pe mașină. Dar am trecut peste momentul respectiv după cum sper să treacă și ei :). Mai ales că, din nou, am fost civilizat și i-am lăsat să-mi demonteze senzorii de pe mașină ca să poată să-i storneze și ei la rândul lor înainte de-a veni să mi-i monteze pe ceilalți pentru că urma să plec din București timp de-o săptămână.

La întoarcere mi-au montat noul sistem fără probleme și acum chiar sunt mulțumit. Sistemul actual activează senzorii față doar după ce-a fost activat în prealabil marșarierul (cam așa cum faci pe la orice manevră de parcare) și-i păstrează activi 20-30 de secunde.

Trec peste bâlba legată de primul sistem de senzori, a fost doar o problemă relativ scuzabilă de necunoaștere în amănunt a produsului vândut. Sunt sigur că de acum înainte va ține minte chestia asta tipul care l-a vândut. În rest s-au comportat admirabil și mi-a plăcut inclusiv faptul că, înainte de montaj, trec în revistă starea mașinii dpdv electric. S-au mișcat relativ rapid la montări, au lucrat curat, nu au lăsat mizerie și per ansamblu și prețul a fost decent.

Așa c-o să le dau o bilă albă pentru modul în care au tratat o problemă pe care mulți alți vânzători sau furnizori de servicii ar fi încercat s-o trateze în dauna clientului. În cazul ăsta normalitatea merită aplaudată. Bravo.

2.  Una din chestiile enervante la noul Ford este faptul că are parbrizul prea departe pentru a prinde un suport de telefon cu ventuză pe el iar fantele de aerisire sunt așezate pe diagonală și nici pe ele nu stă un suport cum trebuie. Prin urmare eram în căutarea unui suport pentru telefonul mobil pe care să-l pot prinde de undeva. Eram pregătit să merg până acolo încât să lipesc ceva pe bord. Din fericire n-a fost cazul și am găsit pe magazinul online a lui RazvanBB un suport EXCELENT pentru telefon. I-a făcut și Răzvan un review aici. Am dat comanda fiind în Brașov în săptămâna cu pricina și 2 zile mai târziu mă bucuram de suportul respectiv. Odată fixat nu prea reușești să-l smulgi. Am încercat să trag de el și am observat că se mișcă tot bordul și că pare prins suficient de bine încât să se lase cu daune mai mari dacă trag ca disperatul de el. Așa că l-am lăsat prins acolo și-am reușit să folosesc și eu Waze-ul la întoarcerea din Brașov.

Mai urmează pe la primăvară/vară să fac un pustiu de bine și să-mi trag niște alimentări micro-usb lângă stâlpii din față (o alimentare până lângă suportul ăsta prins în stânga volanului și a doua în dreapta, lângă grila de aerisire, pentru eventuala încărcare a telefonului pentru un pasager). Și probabil înc-o alimentare până sus la oglinda retrovizoare pentru camera de filmat. Toate mascate frumos prin spate și trase direct de la siguranțe, nu de la priza de brichetă folosind chestiuni de genul ăsta (mulțam tyby).
Revenind la laude, laud magazinul lui Răzvan pentru că s-a mișcat extrem de rapid și produsul vândut a fost chiar mai bun decât mă așteptam și, urmărindu-l de ceva vreme, admir extrem de mult modul în care omul ăsta NU vinde nimic fără să testeze înainte calitatea produselor. Preferă să aibă o mână de produse de calitate decât o grămadă de prostii de vânzare. Bravo.

P.S. Nu am obținut absolut nici un beneficiu material pentru a scrie articolul acesta și nici nu caut să obțin.

7 Comments De bine

  1. AdrianG

    @Tyby: nu mai da sfaturi proaste!

    Este RECOMANDAT sa stai cu piciorul pe frana cu masina in Drive cand stai la semafor. O data pentru ca tot schimband din D in N si invers induci uzura aiurea si a doua pentru ca marea majoritate din cutiile automate au pompa care circula uleiul legata de transmisie. Daca o pui in N, pompa nu mai merge si temperatura ridicata a uleiului poate dauna (nu intru in detalii, te poti documenta singur).

    La cutiile automate N este pentru situatii exceptionale (exemplu ar fi tractarea, desi nici aceea nu este recomandata pe distante mari).

    Reply
  2. Tyby

    AdrianG, sa incep si eu commentul ca tine mai sus? C’mon!

    Vorbim de o transmisie Powershift, de tip dual-clutch (“DSG”), si nu de o transmisie automata clasica (torque converter). In cazul asta a sta cu piciorul pe frana in drive echivaleaza cu a sta cu ambreiajul si frana apasate la o cutie manuala. Ti se pare o practica normala?

    De altfel in manualul Ford scrie asa:

    Do not idle the engine for long periods of time in drive with the brakes applied.

    Si

    Stopping

    1. Release the accelerator pedal and press the brake pedal.
    2. Apply the parking brake.
    3. Move the transmission selector lever to neutral or park.

    Peace! ;)

    Reply
    1. Darius

      La DSG (VW), in manualul in limba romana, spune sa nu o scoti din D pentru opriri scurte. Iar pentru opriri mai lungi (stat in parcare) se pune in P.

      Acum, am citit si eu 100 de pareri, 50-50, si am ramas cu urmatoarele:

      1. Unii zic ca DSG are capacitatea sa-si “parcheze” ambreiajele cand stai pe loc mai mult, iar daca ai si Auto-Hold e perfect. Altii zic ca atunci cand stai pe loc ele derapeaza incet, se uzeaza in timp si se produce span metalic, care strica cutia pana la urma.
      2. Asta se pare ca ar fi general valabila, ca atunci cand o treci din P/N in D/R apare un soc.

      Cu alte cuvinte, ai de ales: soc (care poate distruge cutia) sau derapaj de ambreiaj (care, la fel, poate distruge cutia). :D

      E plin internetu de pareri.

  3. Radu

    N-o țin bre în D/S. O mut în N când stau mai mult la stop. Dar la opririle de scurtă durată n-o mai schimb. Io ziceam că atunci când staționezi oricum cam stai cu piciorul pe frână și senzorii ăia urlau ca la balamuc.

    Reply

Leave a Reply to AdrianG Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *